MagazinHolkazavolantem

Monika Růžičková – ,,Na tuningu mě nejvíce baví to, jak to baví ostatní"

24.09.2021

Monice je šestadvacet let a pracuje jako úřednice. Má ráda výlety, zvířata a čtení. Na první pohled to zní celkem obyčejně do té doby, než zjistíte, že tahle kočka se věnuje tuningu aut. Kdo by nemiloval krásné ženy se vztahem ke čtyřkolovým nadupaným strojům? Monča je živoucím příkladem toho, že i holky mají na této scéně své místo. A pokud se někdy nějaké tuningové akce zúčastníte, Monču a její vyšperkovanou Fabii tam rozhodně nepřehlédnete. Tuning očima mladé ženy, pro kterou je tento koníček nedílnou součástí života, je tématem dnešního rozhovoru.

Ahoj Mončo, jaký byl tvůj první impuls k tomu věnovat se tuningu? Kdo nebo co tě k tomu přivedlo a jaké byly tvé začátky?

Ahoj holky.

První impuls? Řekla bych, že to začalo plus mínus v 15 letech, kdy jsem se začala potkávat s lidmi, kteří se věnovali tuningu už nějaký ten rok. Jakmile jsem se dostala na první srazy, závody,... věděla jsem, že auta mě jen tak nepustí.V té době to pro mě bylo něco úplně nového, líbilo se mi, (a líbí se mi do teď) jak si každý našel něco, co by chtěl tak nějak po svém poupravit. Někdo si dal záležet na vzhledu, někdo se soustředil na výkon, nebo na hudbu. Prostě si každý našel to své.

Líbila se mi ta atmosféra.

Moje začátky začaly tedy jako spolujezdec a i když jsem měla řidičák hned v osmnácti hotový, auto jsem si koupila až v jednadvaceti letech a byla to právě Fabie, kterou mám do dnes.

Na svých sociálních sítích jsi vidět především s upravenou Fabií 1. generace. Proč jsi se v rámci tuningu rozhodla právě pro ni?

Rozhodla jsem se pro ni, jelikož se mi vždy líbila, vždy jsem si říkala, že pro holku je to ideální auto. A i když jsem měla vysněnou Fabii RS, tak jsem nakonec koupila tuto 1.4 16V a jsem s ní nadmíru spokojená.

Je Fabie tvým úplně prvním upraveným autem, nebo jsi již upravovala jiné auto před ní?

Ano, Fabie je moje první upravené auto.

Upravuješ si auto sama nebo ti s tím pomáhá nějaká firma či přátelé?

S autem mi vždy někdo pomáhal. Nyní mi s autem pomáhá přítel, za což mu velmi děkuji. Nejsem ale ta, co si něco vymyslí, a ostatní starejte se. Co můžu, udělám, nebo to minimálně aspoň zkusím. Buď se to povede, nebo ne. Práce na autě mě baví a rozhodně se nebojím zašpinit.

Přibliž prosím našim čtenářům, jakými úpravami tvá Fabie disponuje. Jak dlouho jsi na ní pracovala?

Letos proběhlo pár větších změn, jako je třeba vzduchový podvozek, nová kola Japan Racing 28 R17, kompletní repas brzd, včetně nového laku třmenů a držáků a splitter (lízátko) dělaný na míru.

Co se týče motorového prostoru, ten má také pár věcí po laku (rozpěrná tyč, kryt motoru, nádobky a baterie). Dále je nalakovaná přední příčka a vyleštěný kryt svodů.

V interiéru jsou sedačky Sportline, černá stropnice včetně sloupků, madel a clonítek z Fabie RS, volant RS potažený alcantarou. Dále jsou lakované rámečky a lišty do tyrkysové barvy, stejně jako motorový prostor.

Na autě jsou další drobné úpravy jako jsou zatmavená světla, lakovaná maska, mřížky, černá lesklá střecha atd... Pracuje se na ní stále od doby, co jsem si ji přivezla, vždy je co obnovovat, předělávat. Ale ten, kdo se věnuje tuningu, to určitě moc dobře zná J

Jsi se svým autem spokojená, případně co bys na něm ještě upravila?

Na to, že je to daily, tak s ním spokojená jsem. Ale vždy se najde něco, co by bylo potřeba udělat, vyměnit,...atd.

Co tě na tuningu nejvíc baví?

Na tuningu mě nejvíce baví to, jak to baví ostatní. Jak už jsem řekla, to jak si každý jede to svoje, jak se všichni snaží ukázat něco svého, nového. To že si úpravy snaží dělat sami. Ale popravdě nejvíce se mi líbí to, že ať už se jede na jakýkoliv sraz, vždy se potká super banda lidí. Ať už se jedná o přátele, nebo nové tváře, vždy se člověk má s kým pobavit.

Jak se k tvému koníčku staví rodina a přátelé? Podporují tě v tom, co děláš?

Co na to rodina? Podporu je mě! I když už jsem párkrát slyšela, ať se na to vyprdnu, že si mám pořídit normální auto, s kterým se nebudu muset bát někam zajet (smích). Vždy to ale bylo myšleno s humorem. Nikdo mi nikdy tento koníček nevymlouval nebo nezakazoval. Vědí, že mě to baví a jiná už nebudu. Troufnu si říct, že přátelé, ať už ti co mají zálibu v autech nebo nemají, mě podporují také.

A co tvůj přítel, je i on tvojí oporou?

Ano, tou největší. Není nad to mít společný koníček, ve kterém si vzájemně pomáháme a podporujeme se.

Co považuješ za svůj největší úspěch?

Pro mě je největší úspěch, když slyším, že se Fabie líbí. Ať už za mnou někdo přijde osobně na srazu, nebo napíše na sociálních sítích. To mě dokáže nejvíc potěšit.

Teď otázka trošku na tělo - jak se vidíš v tuningu ty sama? Jak by ses ohodnotila?

Je mnoho krásných aut, které prošly neskutečnou proměnou, jsou vyladěny do posledního detailu, jejich majitelé nad nimi tráví nespočet času. S těmito auty se nemůžu ani v nejmenším se svou Fabií rovnat. Na druhou stranu je Fabie daily, která jezdí každý den, ať je léto nebo zima. A i přesto mohla stát na hale v Praze, nebo v Nitře, objela pár krásných srazů, na kterých se podařilo i nějaké to ocenění. Ale i přesto všechno stojím nohama na zemi a hodnotit sama sebe nedokážu.

Jak vnímáš konkurenci na tuningové scéně?

Konkurenci nevnímám, jelikož s nikým nesoupeřím a dělám vše podle sebe, jak mě se líbí :)

Tuning aut je rozhodně finančně i časově náročný koníček...prozraď nám, na kolik zhruba vyjdou úpravy jednoho auta.

Tolik, kolik je ochoten majitel auta dát. Je to velice individuální zálěžitost.

Máš svoje vysněné auto? Jaké?

Srdcovka je Mitsubishi Lancer Evolution 7.

Patříš do nějaké skupiny či klubu věnující se tomuto odvětví?

Momentálně ne.

Teď se vrhneme na pár otázek týkajících se tuning srazů. Řekni nám, jakých se pravidelně účastníš a jaké bys doporučila.

Dříve jsem se pravidelně účastnila tuning srazů ve Vyškově, Brně, a dalších menších srazů na Moravě. Dále srazy na Slovensku, které mohu doporučit - Trenčín, Power Tuning Party - Bratislava, Nitra, Slovakia Ring, Bardějov.

Aktuálně se účastním - Prague car festival, Slammed Session, Kladno SQRCHL, dále jako spolujezdec na Selection Vibes a Dubgang.

Jak to na takovém tuning srazu chodí? Je možnost vyhrát například nějaký pohár? Přibliž nám prosím průběh takové akce.

Dojede se na místo, zaplatí se vstup, pokud se platí, nebo se prokáže registrace. Zaparkuje se na vhodné místo, ve většině případů mají parkování na starost organizátoři, kteří přímo ukáží a nasměrují.

Potom nastává ta část, kdy se vezme do ruky hadr a začíná očista auta, i když den před srazem všichni zúčastnění mohli vypustit duši při umývání a přípravě (smích).

Během dne je "volná zábava" čas si popovídat s přáteli, prohlédnout vystavené auta, ... často mají pořadatelé vymyšlený doprovodný program s různými soutěžemi. A samozřejmě se auta hodnotí.

Na konci dne je vyhodnocení, rozdávají se zmíněné poháry a tradá domů.

Jaký byl tvůj nejlepší sraz v životě?

Můj nejlepší sraz byl asi v Bardějově, kde jsem sice nebyla s Fabií, ale i tak jsem si to užila a mohu doporučit.

Zavítala jsi někdy i na zahraniční srazy? V čem se liší od těch českých?

Ano, ráda zavítám na srazy právě na Slovensko. Přijde mi tam lepší atmosféra a hlavně tam člověk vidí nové auta.

Figuruješ na tuningovém srazu pouze jako vystavovatel, nebo máš i nějakou jinou roli, například hostesky? Případně co to obnáší?

Buď jako vystavovatel nebo jako hrdý spolujezdec, když jedeme na sraz přítelovou starou Audi Coupé.

Ano, dříve jsem i chvíli hosteskovala. Není to jen o focení u aut, je to i pomoc organizátorům. Podle mě je sraz hned o něco lepší, pokud jsou na něm hostesky. Ty dělají sraz tak nějak hezčí, pěkně se obléknou, usmívají se...zkrátka dělají dobrou a veselou atmosféru. Na srazech, kde jsem dělala hostesku jsme musely být vždy o nějakou chvíli dříve, aby se nachystalo vše potřebné. V průběhu srazu se chodí s fotografem mezi auty a fotí se. Pokud mají organizátoři nachystaný nějaký doprovodný program, hostesky s ním pomáhají. A při vyhlašování výsledků rozdávají ceny a opět se fotí s výherci.

Bude ještě letos možnost tě na nějakém srazu potkat?

Určitě mě můžete potkat v Praze na hale (Prague car festival) a když se poštěstí, tak v Lysé nad Labem.

Dostala jsi se někdy do situace, kdy jsi přemýšlela nad tím, že s tuningem skončíš?

Ta situace nastává vždy, když jedu po šílené cestě. (smích)

Jak tě na tuning scéně vnímají muži?

Dobrá otázka, odpověď bych také ráda slyšela (smích) Ale nemyslím si, že by chlapi koukali na holky, co mají v oblibě auta nějak zle. Spíše naopak, párkrát jsem slyšela pozitivní názory, že je pěkné, když holku auta baví. Možná tam i nějaký obdiv je, těžko říct, nejsem chlap J

Teď otázka z naší branže - kdyby se ti naskytla příležitost vyzkoušet si např. rally, závody do vrchu, nebo jakékoliv odvětví motorsportu, šla bys do toho?

Určitě! Jednou jsem měla možnost svést se závodním vozem na okruhu v Brně, byla to paráda. Na rally a závody do vrchu chodím ráda. Za mě nejlepší Barum Czech Rally ve Zlíně.

Znáš v oblasti tuningu ještě nějakou slečnu, co se věnuje úpravám aut?

A ne jen jednu! J

Chtěla bys na závěr něco dodat, případně předat naším čtenářům nějaké poselství?

Dělej, co tě baví a nekoukej co tomu řeknou ostatní.

Instagram: @moniica_f1

Foto: archiv. Růžičková

© 2019 #HOLKAZAVOLANTEM klub v AČR Korunní 2569/108, Praha, 101 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky